Als u ontevreden bent over de begeleiding of over andere zaken, kunt u dit het beste eerst bespreken met de begeleider of hulpverlener. Door uw ervaring te delen, weten wij wat we kunnen verbeteren. U kunt er ook voor kiezen om uw ontevredenheid te bespreken met de geschillencommissie. U kunt zich altijd laten ondersteunen door iemand anders.
Mocht u er niet uitkomen, dan kunt u een officiële klacht indienen bij Vita Nova Care. Wij hebben een klachtenfunctionaris met wie u altijd contact kunt opnemen als u ergens ontevreden over bent. De klachtenfunctionaris helpt u bij het vinden van de juiste weg voor het oplossen van uw klacht. U kunt de klachtenfunctionaris bereiken via: info@vitanovacare.nl.
U kunt er ook voor kiezen om rechtstreeks een klacht in te dienen bij de klachtencommissie.
Als u de klacht indient bij Vita Nova Care, wordt deze onderzocht door de klachtenfunctionaris. Deze neemt contact met u op om de klacht te bespreken en uit te leggen wat de vervolgstappen zijn. Ook wordt de klacht besproken met de verantwoordelijke medewerker.
Een vervolgstap kan zijn dat er samen met u gekeken wordt naar een passende oplossing. Als wij na onderzoek geen oplossing kunnen bieden omdat de klacht ongegrond is, kunt u alsnog terecht bij de externe klachtencommissie.
Wanneer u het niet eens bent met de oplossing of beslissing van Vita Nova Care, of als u ervoor kiest om direct uw klacht in te dienen, kunt u terecht bij de Geschillencommissie Zorg. Vita Nova Care is als zorgaanbieder aangesloten bij deze commissie en verplicht om deze mogelijkheid te bieden.
Bent u ergens ontevreden over of heeft u een klacht over onze zorg? We gaan graag met u in gesprek en zoeken samen naar een oplossing.
Wilt of kunt u de klacht niet bespreken met ons, of wenst u onafhankelijke ondersteuning, dan kunt u contact opnemen met de Geschillencommissie Zorg. Zij helpen bij het oplossen van onvrede en klachten over onze zorg.
Als u een klacht indient, beoordelen zij of deze voldoet aan de voorwaarden en welke procedure van toepassing is. Ontbreekt er informatie, dan nemen zij contact met u op om het dossier compleet te maken.
Wilt u eerst advies over hoe u kunt omgaan met een situatie waar u ontevreden over bent? Ook dan kunt u contact opnemen zonder direct een klachtenprocedure te starten.
Geef uw klacht door via het klachtenformulier op www.degeschillencommissiezorg.nl . Weet u niet welke klachtenprocedure voor u geldt? De commissie helpt u daar graag bij.
Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.